top of page
  • Madli Allikas

Siin ma olen 2020

Aasta aega tagasi ma istusin maha ja kirjutasin südamest välja need laused, mida ma tõesti soovisin, et ma 2019 aasta lõpuks saaksin öelda. Pikemat postitust saab lugeda järgneva lingi alt. Võtan lühidalt kokku, mis need laused olid.

Ma olen tugev ja tervislik Saan öelda enesekindlalt, et ma söön tervislikud, magan hästi, töötan piisavalt, teen trenni veel rohkem ja sügavamalt kui varem, suhtlen piisavalt, õpin palju, armastan palju ja olen palju armastatud.

2019 aasta olen ma söönud tervislikumalt, kui kunagi varem oma elus. Mu hommikusöögid on toekad, lõunasöögid on kindlad, vahepalad on puuviljad, õhtusöök on taas toekas. Ma luban endale kõike, aga pean piiri. Ma kuulan oma keha. 90% söökidest on kodus valmistatud ja ülejäänud on vabalt valitud söögikohad. Olen enda menüüsse toonud väga palju uusi toiduaineid – pähklid, marjad, supertoidud, läätsed, oad, maitsetaimed. Ma pole enam nii kondine, kui 2018, aga ma olen palju õnnelikum ja stressivabam kui olin siis.

Magan tõesti paremini, ei ärka öösel enam nii palju, aga on perioodid, kus stress või töö segab head und. Parem, aga õpin veel.

Töötan väga piisavalt, mitte tundigi üle oma soovist ja julgen ei endiselt öelda.

Trenni teen ma kohe kindlasti rohkem, sest joogakoolis peab ja trenn on üks väga suur mu elu osa, milleta ma tõesti elada ei soovi. Sügavamalt teen ma trenni samuti, sest tean palju rohkem kui aasta tagasi ning suudan asju teise pilguga vaadata kui lihtsalt – teeb mind ilusaks. Suvel tegime palju erinevaid liikuvaid trenne mehega õues – esikohal rulluisk. 2019 aasta oli väga liikuv, nii nagu ma ka elu soovin hoida.

Suhtlen piisavalt, aga kindlasti vähem kui varem. Olen uusi sõpru saanud ja kaugenenud kindlasti mõnega varasematest tuttava tasemele. Aga ma ei tunne suurt auku oma südames, seega ma suhtlen piisavalt.

Õpin palju, õpin. (Psühholoog, raamatud, joogakool, suhe, sõbrad, töö)

Armastan ja olen armastatud – ja usun ka veel seda, täitsa uskumatu.

2.Ma olen tõsiselt oma vaimse tervise enda vastutusele võtnud. See aasta saab olema totaalselt minule endale. Ma soovin olla ja öelda, et ma olen vaimselt tugevam. Ma soovin öelda, et ma armastan end täielikult.

Veebruar 2019 oli mul esimene psühholoogi vastuvõtt, mis muutis selle aasta minu jaoks väga lainetavaks. Oli väga raskeid hetki ja väga imelisi hetki. Väga sügavaid eneseavastusi, vanast lahti laskmisi ja uue õppimist. Olen oma heaolu võtnud peaaegu täielikult enda vastutusele. Muidugi ei saa seda kõike muuta ühe aastaga ning tegelik muutus tulebki lihtsalt järjepideva tööga, mida ma jätkan alati.

Ma armastan end ja usun seda. Mind armastatake ja ma usun seda. Mul pole oma kehaga mitte mingisugust võitlust. Olen õnnelik sellisena nagu ma olen ja seda täiesti siiralt. Olen õppinud armastama muutust ja see on muutnud mu elu kordades lihtsamaks. Välimus ei ole mu elus enam nii mõjuval kohal. Muidugi üks asi, mida ma kindlasti veel pean õppima – võtma rahulikult ja enesekindlalt riietuse valimist.

3.Ma teen seda, mida armastan. Hobid, töö, vaba aeg – kõik, mis võtab mu aega peaks olema minu poolt valitud, kasvatama mind, tegema mind õnnelikuks, rahulikuks või see peaks tunduma ÕIGE.

Kõik, mis ma teen, seda ma armastan. Käevõrud, joonistamine, trenn, jooga, jooga kool, suhe, sõbrad, vaba aeg. See aasta oli tegevusi, mida ma pidin tegema vastu tahtmist ilmselt sama palju, kui ühel käel sõrmi. Tegevusi, mis olid totaalselt minule oli selle eest aga nii palju, et ma ei teagi, kui palju neid võiks kokku olla, sest neid on lihtsalt nii palju. Minu silmis nii peakski elama.

Kahjuks on mu töökoht vajunud madalamale tasemele kui oli varem, seda põhjusega – teeninduses 6 aastat töötamist on olnud liialt. Vaikselt toimetan, et edasi liikuda.

4.Ma tean, mida ma oman ja kõigel, mis ma oman, on põhjus, pakub naudingut või väärtust mu ellu. Ma ei taha asju koguda, soovin hoopiski veel vähem omada.

Ma kindlasti oman rohkem asju kui seda kirjutades, aga oman kindlasti vähem asju, mis on äkktundest ostetud – kui siis. Olen praktiseerinud sorteerimist, läbi mõtlemist ja tagantjärgi õppimist terve aasta. Olen endiselt teel sinna ja see on üks asi, mida ma pean veel õppima, kui leian selleks aja. Hetkel teen seda vaid oma teadmiste tasandil, mille olen saanud kogemusest või ühest dokumentaalist. Teadmisest jääb natuke vajaka. Näiteks, kuidas oma garderoobi organiseerida nii, et mul poleks miljon erinevat asja, mis omavahel ei sobi või sobivad vaid väga kindlate asjadega. Jõuan sinna!

5.Ma suudan kätel seista. Ma nii väga soovin, et see aasta oleks minu tagurpidi Matu algus.

See aasta ma isegi põhimõtteliselt ei praktiseerinud kätelseisu. Küll aga algas minu kui joogaõpetaja teekond ning õppisin ära peapealseisu, mida olen kogu aeg kartnud. Aga siiski on see ainuke lubadus, millega ma isegi ei tegelenud. Tegelikult selle lubaduse juures saan aru, et 2019 aasta oli minu jaoks palju rohkem vaimne kui füüsiline.

Boonus lubadus kolmandat aastat järjest – loen 18 raamatut läbi.

Ma lugesin 2019 aastal 17 ja pool raamatut. Loen selle lubaduse täidetuks.

2019 aasta suurhetked –

  1. 1.Veebruar – psühholoogi vastuvõtt.

  2. Aprill – Tai Chi kursus kuu aega

  3. Mai – Joogaõpetajaks õppima minemise otsus ja Infra Yoga kooli saamine.

  4. 1. Juuli – 2 aastat suhet

  5. Juuli – puhkus täis uusi kogemusi ja avastusi – ralli, sünnipäeva üllatus sõprade poolt, Saaremaa, Naissaare, joogafestival.

  6. August – Elu üks lemmikumaid kohtinguid – lennukeid vaatamas ratastega.

  7. September 26-30 – Itaalia/Šveitsi reis. Täitunud unistus.

  8. 11.Oktoober – Joogakooli algus.

  9. Oktoober 22 kuni Detsember 10 – Kõige pikem vahe psühholoogist, sest tundsin, et suudan ise hakkama saada. Saingi ja jätkan veel pikema vahega.

  10. November – tööl 5 kuud järjest müügiga esikohal – eneseületus.

  11. Detsember – Suhtes ja eraelus raske kuu, ikka tulime veel tugevamana välja.

Aastaks 2020 ma otseselt lubadusi ei andnud vaid lihtsalt lähen sama motiveeritud lainet mööda edasi. Olen avatud muutustele ja proovin alati julgem olla. Mu elu on hetkel juba muutuste rajal, seega mul pole õrna aimugi, mis tuleb ja mis läheb. Igaljuhul olen väga põnevil. Vaadates tagasi eelmisele aastale – üks aasta võib tohutult palju paremaks muuta pea kõik, kui vaid ise kätte võtta ja tahta.

Aasta 2019 kõige suuremad õppetunnid –

  1. Enesearmastusest sõltub väga suurelt vaade elule.

  2. Õige psühholoog, teraapia ja enesetahe päriselt suudab elu parandada.

  3. Pereliikmed võivad samamoodi nagu teised murda südameid ja halba teha.

  4. Sõna “perekond” ei anna õigust kasutada ära liiget. Ei anna õigust öelda või teha liikmele misiganes pähe tuleb. Perekond ei ole ja ei peagi olema kõigile väga lähedane.

  5. Surma ajal kurbuse asemel saab tunda tohutut kirjeldamatut tänulikkust, et üldse oli.

  6. Suhtes on vaja kahte, kes on kohal, arendavad end ja näevad vaeva enda ja suhte nimel.

  7. Raha on liikumises ja kõigile väga lihtsasti saadav – tuleb lihtsalt osata seda püüda.

  8. Jooga on absoluutselt kõigile sobiv, aga absoluutselt kõik ei saa teha kõike, mida teised saavad.

  9. Sõprus ei ole igavene, kui ei olda koos selles.

  10. Liiga palju vaimset ei ole ka hea.

  11. PESE KÄSI ENNE SÖÖMIST!

2020

  1. Suhtes parem mina

  2. Vägivallatus enese suhtes

  3. Emotsioonide taltsutamine

  4. ROHKEM MINIMALISTLIKUST

  5. Tee rohkem, osta vähem

  6. Joogaõpetaja

  7. Raamatute lugemine

  8. Joonistamine

  9. Uute asjade proovimine avatud meelega

  10. Uute kohtade avastamine kohalolles

  11. Raha kogumine ja planeeritult kulutamine

  12. Aus olemine

  13. Elu nautimine

  14. Enese ja teiste armastamine

  15. Eneseleidmine järjepidevalt

4 views
bottom of page